Spruitstuk vervangen van de Sport Gilde

Voor leden die (ook) een andere motor/projekt hebben én Sportsterminded zijn!
RC roadster
800-899
800-899

Spruitstuk vervangen van de Sport Gilde

Ongelezen bericht door RC roadster »

Bij het wisselen van een roadster naar een sport gilde, was het gemis van het lawaai groot. Ook al stonden er op de sport gilde al J&H op met een stage 1.

Ik heb dan vernomen dat ze vanaf 2021 de sport gilde stiller gemaakt hebben, door met extra cat's te werken in het spruitstuk.Ik dacht eerst om deze er uit te halen. Dus den boel openhalen, de cat's er uit te halen en terug weer toe lassen. maar dan kan je deze niet meer terug origineel zetten indien nodig.
Maar ik heb dan wat op internet gezocht en bleek dat de oudere versie zonder cat's waren,... . Nu,... na wat navraag ben ik te weten gekomen dat deze ook op de jongere model nog zouden passen, wat wel interessant was volgens mij. Dus heb ik wat gezocht naar een tweedehands spruitstuk. Want origineel kosten deze rond de 800€ zonder cat's en met cat's zelfs een 1700€. Dus ja,... is ook al wat geld. Maar wat bleekt dat deze wel moeilijk te vinden in tweedehands,... . Er zullen nog mensen zijn met dit idee ;-). Maar heb dan toch via e-bay 1 gevonden in Amarica (stuk nr 65600273). Heb deze dan laten afkomen en moet wel zeggen dat het een enorm verschil is en wat ook raar is dat de reactietijd op mijn gas ook veel beter is. Waarschijnlijk geven die cat's toch veel weerstand. Nu het lawaai is beter maar je kan het niet vergelijken met het lawaai van een sportster. Met deze aanpassing te doen heb ik nu nog een diepere en luider geluid. Wat ik persoonlijk ook mooi vindt ;-).
Bijlagen
GetAttachmentThumbnail.jpg
GetAttachmentThumbnail.jpg (104.97 KiB) 3097 keer bekeken
uitlaat.jpg
uitlaat.jpg (95.37 KiB) 3097 keer bekeken
charlesb52
*
*
Contacteer:

Re: Spruitstuk vervangen van de Sport Gilde

Ongelezen bericht door charlesb52 »

Heel fijn!
Alleen zou ik zelf niet het woord “lawaai” gebruiken maar bijvoorbeeld “geluid” 🤞🏼.
Sportzilla maakt btw “muziek” 🤣!
RC roadster
800-899
800-899

charlesb52 schreef: 28 sep 2024 09:03 Heel fijn!
Alleen zou ik zelf niet het woord “lawaai” gebruiken maar bijvoorbeeld “geluid” 🤞🏼.
Sportzilla maakt btw “muziek” 🤣!
Je hebt gelijk ;-). Geluid is een beter omschrijving!
Dit komt omdat Ik altijd de opmerkingen krijg van "met u lawaai,... " daarmee ,... .
MoneyFor
3000+
3000+
Contacteer:

Ongelezen bericht door MoneyFor »

Job well done :thumbsup:
Klik de foto voor "My Bikes Website"
Afbeelding
RC roadster
800-899
800-899

Gisteren was het open house bij Harley Davidson en er waren toch 2 mensen die direct kwamen vragen wat ik juist gedaan had ;-). Ze reden ook natuurlijk met een Sport Gilde en hadden de spruitstuk met de cat's er in ;-). Heb hen al het stuk nr gegeven als ze het willen vervangen ;-).
choco
350-499
350-499

Ongelezen bericht door choco »

mooi gelukt klusje :thumbs:
Keep the rubber side down
RC roadster
800-899
800-899

@choco
Het is altijd een gokje of dat het gaat passen,... . Maar het is een geslaagd gokje ;-).
Plaats reactie